--> FIFA 08 <--
- Distribuitor:
Electronic Arts, Producător: EA Games
- Platformă: PC
- Gen: Sport
-
Data lansării: 28-Sep-2007 (Lansat)
- Jocuri similare: FIFA 06, FIFA
07
- Cerinţe de sistem: CPU 2GHz, 1GB RAM, Video Card with 128MB
Seria FIFA a fost mereu în centrul controverselor de tot felul,
plecând
de la licenţiere până la faptul că i se impută în mod constant
că nu
aduce mai nimic nou, trecând prin acuze de motor grafic învechit
şi
de manipulare prin marketing-ul abil al Electronic Arts. Din păcate,
din
cauza istoriei pe care o are seria, orice titlu FIFA nu poate fi
„atacat”
ca un produs nou, trebuie mereu comparat cu predecesorul FIFA
X,
unde X este anul în care ne aflăm-1. Producătorii ştiu de asemenea
că
se adresează unui mare număr de fani care au cumpărat (chiar şi la
noi
în ţară versiunea anterioară, aşa că declaraţiile oficiale se
concentrează întotdeauna pe noutăţile aduse faţă de predecesor.
În primele comunicate de presă se vorbea despre o grafică
îmbunătăţită,
de jucători care se vor comporta cât mai realist şi care
vor semăna
leit cu cei pe care îi vedem la televizor sau pe stadioane.
După un
timp s-a aflat însă că acele comunicate de presă se refereau
doar la
versiunile pentru consolele next-gen (Xbox 360 şi PlayStation
3,
pentru Nintendo Wii dezvoltându-se o versiune diferită.
Aşadar
PC-ul a fost trecut la categoria current-gen, alături de PS2,
ceea
ce din start înseamnă o evoluţie cel puţin timidă pe partea de
afişare
a elementelor vizuale, lucru care dezamăgeşte profund, în
contextul
în care PC-urile beneficiază de o flexibilitate foarte mare
când vine
vorba de adaptarea la cerinţele grafice. Dezamăgirea este cu
atât
mai mare cu cât principalul concurent, Pro Evolution Soccer 6,
beneficiază
de o grafică care arată mult mai bine pe PC, cu elemente de
fineţe,
gen trageri de tricou, mişcări mai complexe şi animaţii faciale
de
calitate pentru un joc de sport.
Mai mult, în afară de
grafică
mai există şi alte elemente care se regăsesc doar în versiunile
next-gen,
cum ar fi motorul fizic pentru mişcarea mingii, numit de EA
Clinical
Finishing, plus câteva opţiuni de AI cu care producătorii se
laudă
că ar putea oferi jucătorilor posibilitatea de a analiza mii de
acţiuni
posibile pe secundă.Trecând însă peste ce nu aduce nou, trebuie
să
ne concentrăm pe ceea ce oferă de fapt versiunea PC de FIFA 08.
Licenţele
oficiale sunt mereu importante în acest tip de joc, aşa că
avem la
dispoziţie 30 de ligi şi peste 14.000 de jucători modelaţi după
asemănarea
starurilor din realitate. După cum ne-am obişnuit în ultimul
timp,
echipele româneşti de club nu sunt prezente în joc, în ciuda
rezultatelor
bune din anul trecut competiţional. Deşi există mai multe
variante
pentru care acest lucru se întâmplă an de an, de la faptul că
sunt
licenţiate de altă organizaţie decât cea de la care EA cumpără
drepturile
respective şi până la faptul că Becali cere prea mulţi bani
pentru
drepturile Stelei (?!), cea mai apropiată de adevăr este că EA
este o
companie îndreptată către profit şi va investi atunci când va
scoate
profit direct. Astfel se face că Cehia, cu o populaţie mult mai
mică
decât România şi cu rezultate modeste la nivel de club, are toată
liga
naţională prezentă în FIFA 08, ceea ce probabil este rezultatul
numărului
de unităţi de FIFA 07 vândute în ţara respectivă.
Un
alt
aspect este reprezentat de partea cea mai importantă în orice
simulator
fotbalistic - gameplay-ul. În FIFA 08, modificările care
influenţează
cel mai mult sistemul de joc sunt cele pentru AI, în
special în faza
de apărare, şi modul în care sunt direcţionate pasele.
Una dintre
armele cele mai importante din FIFA 07 era pasa pe poziţie
viitoare
(desemnată implicit pe tasta W) cu care, dacă se folosea o
aşezare
mai ofensivă sau în echipă exista un jucător rapid, se putea
realiza
de multe ori o fază spectaculoasă.
În ediţia 08, pasa
este
influenţată mult mai vizibil de felul în care sunt apăsate tastele
direcţionale
(săgeţile) astfel că de multe ori nu se va produce
întâlnirea cu
jucătorul vizat dacă nu se apasă corect succesiunea de
taste
potrivită. Acest lucru nu îl văd ca pe unul rău pentru că, deşi
scade
posibilitatea de marca sau de a scăpa constant singur cu portarul
advers,
este conformă cu realitatea din fotbalul actual, unde astfel de
situaţii
1 vs. 1 nu se întâmplă de zeci de ori într-un meci. Un element
ajutător
este şi faptul că acum există o semnalizare a eventualei
poziţii de
ofsaid în care se află un jucător. Acelaşi proces de control
al
paselor există la o scară mai mică şi pentru cele normale (tasta S)
atfel
că în FIFA 08 există un procentaj mai mare de pase greşite.
DoWnLoaD
FileBoX :
1. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 50db4f13ca
2. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 431af4cfd1
3. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... de2a370f70
4. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... f57a193cba
or
Download:
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 50db4f13ca
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 431af4cfd1
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... de2a370f70
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... f57a193cba
- Distribuitor:
Electronic Arts, Producător: EA Games
- Platformă: PC
- Gen: Sport
-
Data lansării: 28-Sep-2007 (Lansat)
- Jocuri similare: FIFA 06, FIFA
07
- Cerinţe de sistem: CPU 2GHz, 1GB RAM, Video Card with 128MB
Seria FIFA a fost mereu în centrul controverselor de tot felul,
plecând
de la licenţiere până la faptul că i se impută în mod constant
că nu
aduce mai nimic nou, trecând prin acuze de motor grafic învechit
şi
de manipulare prin marketing-ul abil al Electronic Arts. Din păcate,
din
cauza istoriei pe care o are seria, orice titlu FIFA nu poate fi
„atacat”
ca un produs nou, trebuie mereu comparat cu predecesorul FIFA
X,
unde X este anul în care ne aflăm-1. Producătorii ştiu de asemenea
că
se adresează unui mare număr de fani care au cumpărat (chiar şi la
noi
în ţară versiunea anterioară, aşa că declaraţiile oficiale se
concentrează întotdeauna pe noutăţile aduse faţă de predecesor.
În primele comunicate de presă se vorbea despre o grafică
îmbunătăţită,
de jucători care se vor comporta cât mai realist şi care
vor semăna
leit cu cei pe care îi vedem la televizor sau pe stadioane.
După un
timp s-a aflat însă că acele comunicate de presă se refereau
doar la
versiunile pentru consolele next-gen (Xbox 360 şi PlayStation
3,
pentru Nintendo Wii dezvoltându-se o versiune diferită.
Aşadar
PC-ul a fost trecut la categoria current-gen, alături de PS2,
ceea
ce din start înseamnă o evoluţie cel puţin timidă pe partea de
afişare
a elementelor vizuale, lucru care dezamăgeşte profund, în
contextul
în care PC-urile beneficiază de o flexibilitate foarte mare
când vine
vorba de adaptarea la cerinţele grafice. Dezamăgirea este cu
atât
mai mare cu cât principalul concurent, Pro Evolution Soccer 6,
beneficiază
de o grafică care arată mult mai bine pe PC, cu elemente de
fineţe,
gen trageri de tricou, mişcări mai complexe şi animaţii faciale
de
calitate pentru un joc de sport.
Mai mult, în afară de
grafică
mai există şi alte elemente care se regăsesc doar în versiunile
next-gen,
cum ar fi motorul fizic pentru mişcarea mingii, numit de EA
Clinical
Finishing, plus câteva opţiuni de AI cu care producătorii se
laudă
că ar putea oferi jucătorilor posibilitatea de a analiza mii de
acţiuni
posibile pe secundă.Trecând însă peste ce nu aduce nou, trebuie
să
ne concentrăm pe ceea ce oferă de fapt versiunea PC de FIFA 08.
Licenţele
oficiale sunt mereu importante în acest tip de joc, aşa că
avem la
dispoziţie 30 de ligi şi peste 14.000 de jucători modelaţi după
asemănarea
starurilor din realitate. După cum ne-am obişnuit în ultimul
timp,
echipele româneşti de club nu sunt prezente în joc, în ciuda
rezultatelor
bune din anul trecut competiţional. Deşi există mai multe
variante
pentru care acest lucru se întâmplă an de an, de la faptul că
sunt
licenţiate de altă organizaţie decât cea de la care EA cumpără
drepturile
respective şi până la faptul că Becali cere prea mulţi bani
pentru
drepturile Stelei (?!), cea mai apropiată de adevăr este că EA
este o
companie îndreptată către profit şi va investi atunci când va
scoate
profit direct. Astfel se face că Cehia, cu o populaţie mult mai
mică
decât România şi cu rezultate modeste la nivel de club, are toată
liga
naţională prezentă în FIFA 08, ceea ce probabil este rezultatul
numărului
de unităţi de FIFA 07 vândute în ţara respectivă.
Un
alt
aspect este reprezentat de partea cea mai importantă în orice
simulator
fotbalistic - gameplay-ul. În FIFA 08, modificările care
influenţează
cel mai mult sistemul de joc sunt cele pentru AI, în
special în faza
de apărare, şi modul în care sunt direcţionate pasele.
Una dintre
armele cele mai importante din FIFA 07 era pasa pe poziţie
viitoare
(desemnată implicit pe tasta W) cu care, dacă se folosea o
aşezare
mai ofensivă sau în echipă exista un jucător rapid, se putea
realiza
de multe ori o fază spectaculoasă.
În ediţia 08, pasa
este
influenţată mult mai vizibil de felul în care sunt apăsate tastele
direcţionale
(săgeţile) astfel că de multe ori nu se va produce
întâlnirea cu
jucătorul vizat dacă nu se apasă corect succesiunea de
taste
potrivită. Acest lucru nu îl văd ca pe unul rău pentru că, deşi
scade
posibilitatea de marca sau de a scăpa constant singur cu portarul
advers,
este conformă cu realitatea din fotbalul actual, unde astfel de
situaţii
1 vs. 1 nu se întâmplă de zeci de ori într-un meci. Un element
ajutător
este şi faptul că acum există o semnalizare a eventualei
poziţii de
ofsaid în care se află un jucător. Acelaşi proces de control
al
paselor există la o scară mai mică şi pentru cele normale (tasta S)
atfel
că în FIFA 08 există un procentaj mai mare de pase greşite.
DoWnLoaD
FileBoX :
1. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 50db4f13ca
2. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 431af4cfd1
3. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... de2a370f70
4. http://www.filebox.ro/download.php?key=
... f57a193cba
or
Download:
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 50db4f13ca
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... 431af4cfd1
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... de2a370f70
http://www.filebox.ro/download.php?key=
... f57a193cba